پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

با همکاری اداره بهزیستی شهرستان بهبهان؛

کارگاه آموزش تخصصی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (طرح مانا) در کتابخانه پیامبر اعظم(ع) برگزار شد

کارگاه تخصصی مشارکت اجتماعی نوجوانان

کارگاه آموزش تخصصی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (طرح مانا) با همکاری اداره بهزیستی در کتابخانه پیامبراعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (طرح مانا) با همکاری اداره بهزیستی شهر تشان و حضور آمنه شجاعی، روانشناس در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

شجاعی هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی رویکردها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای حمایت و توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، می تواند موجب افزایش کارایی و اثربخشی اقدامات شود.

شجاعی در ادامه گفت: این رویکرد، به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان، به دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر، علاوه بر این که زمینه ارتقای دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه، ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نهایتاً افزایش مهارت های زندگی را موجب می شود.

وی بیان داشت: شناخت محیط اجتماعی خویش، آگاهی از توانایی های خویش و ارتقای آن در شناخت و پیشگیری از مشکلات اجتماعی دوره نوجوانی و حتی حل آنها، تجربه فعالیت گروهی با نوجوانان دیگر در راستای حل مسئله اجتماعی مشترک، رویارویی با چالش ها و تجربه های مثبت کار گروهی، تجربه حمایت گیری از دیگران، مخصوصاً نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی از دستاوردهای روانی و اجتماعی طرح مانا است.

شجاعی همچنین رویارویی با بزرگترها و مطرح کردن خواسته ها(مطالبه‌گری)، به ثمر رساندن آنچه که به عنوان راهکار مشکلات خود می شناسند (اجرای پروژه)، تجربه اعتماد به نفس، مفید بودن، مهم بودن و مسئولیت شهروندی، توانایی مواجهه و حل مشکلات اجتماعی را از نتایج روانی و اجتماعی این طرح در نوجوانان و مشارکت کنندگان دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 9 =